Volg ons

Lifestyle

RECENSIE: ‘De Zlatan van Ede’ ; Een grap resulteert in een leuk en onderhoudend boekwerk

Zoals je wellicht al gemerkt hebt verbreedt Voetbal247.nl. We benutten de voetballoze periode met mooie historische artikelen, we publiceren de Voetbal247-Visie en daar voegen we nu ook recensies van voetbalboeken, bij voorkeur met een link naar amateurvoetbal, aan toe. In de tweede recensie lazen we ‘De Zlatan van Ede’ van Michael Kerseboom.

Lokale krant
Een week geleden pakte ik de lokale krant met de naam Ede Stad uit de brievenbus en zoals het zo vaak gaat kijk ik dan snel de pagina’s door om te kunnen zien wat er zoals gebeurd is in mijn gemeente. Nu bleef mijn aandacht echter langer steken op de voorpagina van de krant en dan in het speciaal bij het artikel in de linkerbovenhoek waarin te lezen was dat er een boek was geschreven met de opvallende titel ‘De Zlatan van Ede’. Mijn interesse was gewekt waarna snel contact werd gelegd met de schrijver van het boek, Michael Kerseboom.

Grap
Het enthousiasme van de auteur was aanstekelijk waarbij hij mij meerdere keren aangaf dat het net uitgebrachte boekwerk in eerste instantie alleen bedoeld was als een grap. Het was begonnen als een eerbetoon aan Rameau Heerebout, de veertigjarige spits van het eerste elftal van vv Ede/Victoria dat zijn wedstrijden in het seizoen 2019/2020 speelde in de vierde klasse van het zaterdagvoetbal.

Compleet
Een grap of niet, maar het boek boeit vanaf de eerste- tot de laatste pagina en de foto’s maken het compleet. Het verhaal gaat niet alleen over de speciale band die er is tussen de schrijver, die werkzaam is als verzorger bij de club en de hoofdrolspeler. Het geeft ook een mooie weergave van wat er speelt rondom het eerste elftal van een club dat speelt op een lager niveau van het amateurvoetbal.

Aanrader
De schrijver weet te boeien met zijn manier van schrijven en bracht mij meerdere keren een brede glimlach om de mond door de humor die er veelvuldig in verwerkt werd. Door het lezen van het boek vind ik het jammer dat ik nooit de ‘Zlatan van Ede’ heb zien spelen in het shirt van Ede/Victoria en dat heeft alles te maken met de manier waarop Kerseboom het verhaal beschreven heeft. Voor een ieder die een inkijkje wil in de perikelen bij een amateurclub op het niveau van de vierde klasse is dit zeker een aanrader.

Het boek is te bestellen via de navolgende link:

Het coronavirus raakt ook Voetbal247.nl. Door de zware tijd waar veel bedrijven doorheen gaan, zijn de advertentiebudgetten flink ingeperkt. Voetbal247.nl is volledig gratis te bezoeken, maar we hebben wel onze kosten en willen onze redacteuren graag een kleine vergoeding kunnen geven voor hun werk. Waardeer jij Voetbal247.nl? Dan kun je ons werk steunen met een kleine donatie. Lees hier meer over dit verzoek

Volg Voetbal247

Steun Voetbal247.nl

Ben jij een trouwe bezoeker van Voetbal247.nl en wil je ons werk waarderen? Overweeg dan om eenmalig een kleine donatie te doen, zodat wij de volgende stap in onze groei en ontwikkeling kunnen zetten.

Lees hier waarom we je dit verzoek doen

Meer over Lifestyle