AFC is bezig een nieuwe businessclub op te richten. Dat stelt voorzitter AD Westerhof in De Telegraaf in een interview ter ere van het 125-jarig bestaan.
,,De bekende sponsors maken er ook deel vanuit, de AFC-vriendelijken, maar het is vooral voor het segment net eronder. We hebben 160 aanmeldingen voor de businessclub binnen. Vanavond hebben we hier de eerste avond, Jort Kelder doet de presentatie”, stelt de preses in de krant. Over het doel van de nieuwe businessclub stelt Westerhof: ,,Om te kijken of we wat bredere financiële ondersteuning kunnen bewerkstelligen. De inkomsten van de club leunen nu voor zestig procent op de contributie en veertig procent op de sponsoring. Die laatste groep bestaat uit AFC-vriendelijke bedrijven, waarvan je borden en vlaggen op het park ziet.”
,,De commerciële commissie start deze week met de Amsterdamse Businessclub. Het is een netwerkclub, waar geldschieters lid van kunnen worden. Het mag ieder jaar worden opgezegd. De businessclub organiseert een aantal evenementen per jaar, zoals bijvoorbeeld het bezoeken van Real Madrid-Barcelona of de GP van Zandvoort. Daar moet apart voor betaald worden. Het is een soort serviceclub, waar ceo’s, ondernemers en managers elkaar treffen. Het gaat echt om de generatie dertigers en veertigers.”